Optimizasyon sürecine ilişkin aşamaların bazıları şunlar olabilir:
- Statik IP
- W3C geçerlemesi
- LSI tekniği ile eşdeğer içerikli kelimelerin içeriğe yansıtılması
- Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi (Title)
- robots.txt dosyasının kullanımı
- Meta etiketlerin kullanımı
- İçeriğin özgün olması (başka sitelerden kopyalanmamış olması)
- Site-içi dolaşımının düzenlenmesi
- Sitenin içeriği ile alakalı başka sitelerden bağlantı toplanması
- Sitenin seçilen anahtar kelimelerinin site içeriğindeki yoğunluğunun belirlenmesi
- Arama motororu örümceklerinin siteyi daha hızlı taraması için site haritası oluşturmak
- İlgili anahtar kelimeleri kalın veya italik gibi özellikler kullanarak önplana çıkarmak
- Tablo düzeni ile tasarlanmamış, CSS tabanlı sitelerin oluşturulması
- Bir sayfadaki link sayısının 100'ün altında tutulması
- Sitedeki tüm metinlerin site geneli ile uyumlu olması
- 404 sayfalarının çalışan bir sayfaya yönlendirilmesi
Alan adı seçimi [değiştir]
Arama motoru optimizasyonu çalışmanızda domaininiz oldukça büyük etkisi vardır. Bu faktörler:
- Alan adının uzun süreden beri kaydedilmiş olması
- Alan adının ilgili anahtar kelimeleri içermesi
- Alan adının üçten fazla ayıraç(-) içermemesi gerekir. Bu tip durumları Google ve benzeri arama motorları, siteyi zararlı olarak işaretleyebilirler.
Terimler [değiştir]
- SEO: Arama Motoru Optimizasyonu
- Onpage: Sitenin ilk sayfası üzerinde yapılan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler için kullanılır.
- Pagerank (PR): Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.
- Pagerank Güncellemesi: Google’ın sayfa değerlerini yaklaşık 3 ayda bir yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının belirli aralıklarla güncellenmesi.
- Backlink: Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerank’ın temel taşı.
- Trustrank: Sitenin arama motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen puan.
- Outlink: Sizin başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.
- Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme.
- Google Dance: Google mühendislerinin yaptığı algoritmalar üzerindeki güncellemelerden dolayı sıralamalarda meydana gelen dalgalanmalara denir.
- Metatag: Web sayfasını google’a tanıtırken kullanılan kodlar.
- Sandbox: Google, optimizasyon uygulamalarında illegal yolları seçenleri cezalandırır. Bu sandbox’tur.
- Filtre: Google'ın sandbox ya da ban cezalarından önce verdiği ufak sıralama kayıplarının oluştuğu ceza türüne filtre denir.
- SEF: Açılımı search engine friendly şeklindedir. Sayfa linkini anahtar kelimelerden oluşturmayı amaçlar.
- Google Panda: Google, bu uygulaması ile internet sitelerini belirli kriterlere göre sınıflandırır. Bu sınıflandırma neticesinde çıkan sonuçlara göre de sitelere arama sonuçlarında yer verir.
- Search Engine Hidden: Bu terim gizli arama motoru optimizasyon manasına geliyor.
- Adsense: Google’ın webmaster’lara sunduğu bir reklam sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklam konulur, tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.
- Adwords: Google Adsense’in reklam verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklamınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.
- Spam: Arama sonuçlarında yükselme elde etmek için içeriklerin ve anahtar kelimelerin yüksek sayıda yinelenmesidir.
- Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfa / site.
- Fake PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.
- SMO: Sosyal Medya Optimizasyonu
- Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi diğer kaynaklarda referans olarak göstermesidir.
- Hack Link: İllegal yöntemler ile başka web siteleri üzerinden alınan linklerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder