27 Nisan 2013 Cumartesi

Seo Eğitim Seti


Optimizasyon sürecine ilişkin aşamaların bazıları şunlar olabilir:
  • Statik IP
  • W3C geçerlemesi
  • LSI tekniği ile eşdeğer içerikli kelimelerin içeriğe yansıtılması
  • Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi (Title)
  • robots.txt dosyasının kullanımı
  • Meta etiketlerin kullanımı
  • İçeriğin özgün olması (başka sitelerden kopyalanmamış olması)
  • Site-içi dolaşımının düzenlenmesi
  • Sitenin içeriği ile alakalı başka sitelerden bağlantı toplanması
  • Sitenin seçilen anahtar kelimelerinin site içeriğindeki yoğunluğunun belirlenmesi
  • Arama motororu örümceklerinin siteyi daha hızlı taraması için site haritası oluşturmak
  • İlgili anahtar kelimeleri kalın veya italik gibi özellikler kullanarak önplana çıkarmak
  • Tablo düzeni ile tasarlanmamış, CSS tabanlı sitelerin oluşturulması
  • Bir sayfadaki link sayısının 100'ün altında tutulması
  • Sitedeki tüm metinlerin site geneli ile uyumlu olması
  • 404 sayfalarının çalışan bir sayfaya yönlendirilmesi

Alan adı seçimi [değiştir]

Arama motoru optimizasyonu çalışmanızda domaininiz oldukça büyük etkisi vardır. Bu faktörler:
  • Alan adının uzun süreden beri kaydedilmiş olması
  • Alan adının ilgili anahtar kelimeleri içermesi
  • Alan adının üçten fazla ayıraç(-) içermemesi gerekir. Bu tip durumları Google ve benzeri arama motorları, siteyi zararlı olarak işaretleyebilirler.

Terimler [değiştir]

  • SEO: Arama Motoru Optimizasyonu
  • Onpage: Sitenin ilk sayfası üzerinde yapılan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler için kullanılır.
  • Pagerank (PR): Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.
  • Pagerank Güncellemesi: Google’ın sayfa değerlerini yaklaşık 3 ayda bir yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının belirli aralıklarla güncellenmesi.
  • Backlink: Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerank’ın temel taşı.
  • Trustrank: Sitenin arama motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen puan.
  • Outlink: Sizin başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.
  • Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme.
  • Google Dance: Google mühendislerinin yaptığı algoritmalar üzerindeki güncellemelerden dolayı sıralamalarda meydana gelen dalgalanmalara denir.
  • Metatag: Web sayfasını google’a tanıtırken kullanılan kodlar.
  • Sandbox: Google, optimizasyon uygulamalarında illegal yolları seçenleri cezalandırır. Bu sandbox’tur.
  • Filtre: Google'ın sandbox ya da ban cezalarından önce verdiği ufak sıralama kayıplarının oluştuğu ceza türüne filtre denir.
  • SEF: Açılımı search engine friendly şeklindedir. Sayfa linkini anahtar kelimelerden oluşturmayı amaçlar.
  • Google Panda: Google, bu uygulaması ile internet sitelerini belirli kriterlere göre sınıflandırır. Bu sınıflandırma neticesinde çıkan sonuçlara göre de sitelere arama sonuçlarında yer verir.
  • Search Engine Hidden: Bu terim gizli arama motoru optimizasyon manasına geliyor.
  • Adsense: Google’ın webmaster’lara sunduğu bir reklam sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklam konulur, tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.
  • Adwords: Google Adsense’in reklam verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklamınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.
  • Spam: Arama sonuçlarında yükselme elde etmek için içeriklerin ve anahtar kelimelerin yüksek sayıda yinelenmesidir.
  • Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfa / site.
  • Fake PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.
  • SMO: Sosyal Medya Optimizasyonu
  • Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi diğer kaynaklarda referans olarak göstermesidir.
  • Hack Link: İllegal yöntemler ile başka web siteleri üzerinden alınan linklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder